Resultaat RE4.3 Een sterk toeristisch profiel
We hebben dit gedaan door:
- Het toeristische visitekaartje van de gemeente, 'visitschagen.nl' is aangevuld met mooie foto's en teksten. In samenwerking met ondernemers is een winactie georganiseerd, om meer bezoekers te trekken.
- In juli is besloten de succesvolle samenwerking voor destinatiemarketing in Holland boven Amsterdam voor minimaal twee jaar voort te zetten. Via Holland boven Amsterdam -en met extra inspanning vanuit De Kop Werkt!- hebben we optimaal ingezet. Zodoende konden we profiteren van de belangstelling voor vakantie in eigen land, met mooi resultaat: https://campaignsresults.foleon.com/indekop/nieuws-uit-de-kop-februari-2022/cover/
- Eind 2021 liep destinatiemarketing vanuit De Kop Werkt! af. We willen niet verliezen wat in de afgelopen vijf jaar is opgebouwd. Integendeel, we willen het duurzaam kunnen borgen in de destinatiemarketing Holland boven Amsterdam. We willen zorgen voor economisch herstel na de coronapandemie. Daarom is met de regiogemeenten een verkenning opgesteld, met aanbevelingen hoe verder kunnen met minder budget. Deze verkenning wordt betrokken bij de besluitvorming over de nieuwe samenwerking in de Kop.
Indicator:
Er is geen indicator beschikbaar.